Sötét jövőt hoz a devizahitel törvény! Pénzügyi Békéltető Testület elé vitt ügyek-zűrzavar II. rész

Sötét jövőt hoz a devizahitel törvény! => Hogyan kerültek meg egy törvényt a törvényalkotók?

Pénzügyi Békéltető Testület elé vitt ügyek-zűrzavar

Hogy végre a tények is napvilágot lássanak! II. rész

Törvénytelen lépések, eljárási hibák a törvényhozói oldalon, a devizahitel törvény hemzseg az alkotmányellenes pontoktól. Több, polgári törvénykönyvet sértő hibát tárunk fel cikkünkben.

Varga István, az MNB felügyelőbizottságának tagjának fenntartásait a Hír Tv-ben hallhattuk, és most olvashatjátok is, úgy ahogy elhangzott.

Ahol abbahagytuk:

M.v.: “Hogyha nincs definíció, lehet egyáltalán jó törvényjavaslatot fogalmazni?”

V.I.: Nem!  Ilyen egyszerű, nem lehet! Először is tisztába kell tenni, hogy mi történt, mi annak a tényleges jogi meghatározása, és onnan kell levezetni.

Most ez az elszámolási törvény, ugye a júliusi, ún. XXXVIII.-as törvény, -ezt egyébként zsargonban “bankmentő törvénynek” hívják-, tekintettel arra, hogy ez a bizonyos semmisség, amiről beszélünk, ez most egy új fogalommal, -ami nincs benne a Polgári Törvénykönyvben-, részleges semmiség minősítést kapott. Tehát magyarul, nincs olyan fogalom megint, amit újra bevezetünk, hogy érvényessé tettük azokat a szerződéseket, amit egyébként ennek az árfolyamrésnek a felszámítása  ab ovo egészében semmissé tett.

Röviden: Van most egy új törvényi alapunk új fogalommal, ami ütközik viszont a Polgári Törvénykönyvvel, és mindaz, ami még ebbe az új elszámolási törvénybe bekerül, az mind, egy sor egyéb területen ütközik a peres eljárási törvénnyel, a végrehajtási törvénnyel.

Sajnos, azt kell mondjam, egy óriási kapkodás történt, és hogy mennyire, azt engedje meg, mert gondolom a nézők ezt nem tudják, ezért kénytelen vagyok mondani:

A múlt hétfőn a Parlament kapott egy törvénytervezetet 25 oldalon azzal, hogy ez a tuti, ez a jó, és az általános vitát lefolytatták.

Szerda délelőtt (a szavazás napján) 11 órakor a kormány kibocsájtott egy 30 oldalas módosítást, a 25 oldalas tervezet fölé, és ezt a képviselők, a törvényalkotási bizottság képviselői az ülés előtt kapták meg. Nem tehettek mást, időt kértek, 20 perc szünetet kértek, hogy belenézzenek, hogy miről kellene nekik most ezek után szavazni, és gondolom, hogy igazán megértés nélkül szavaztak.

M.v: “Önök megfogalmazták a kifogásaikat, meg is jelölték azokat a részeket, amelyek kifogásolhatók, hibásak. Kinek?

Egymás között konzultáltak, a kormány szakértőinek tudomására hozták -e az állásfoglalásukat? Ebben a bizonyos 30 oldalas módosítókban szerepelhet-e az Önök javaslatai?

V.I.: “Biztos, hogy nem, tekintettel arra, hogy nincs tudomásom arról, hogy a kormány bárkit megkeresett volna azok közül, akik az utóbbi években ilyen pereket vittek az adósok képviseletében. Tehát civil szervezetekkel sem volt kapcsolat, amennyire én tudom.

De tovább megyek: minden törvényt úgy kell megalkotni, mert erről is törvény van, hogy társadalmi egyeztetést kell előtte lefolytatni. Föl kell tenni a minisztérium honlapjára, be kell gyűjteni a véleményeket, azokat összegezni, majd ezt a vélemény gyűjteményt, és összegezést a hatásvizsgálattal együtt kell benyújtani a Parlamentnek! Ez nem történt meg.

Ebből adódóan ez az egész törvény előkészítés megkerülte a törvényalkotókra vonatkozó törvényt.

Tehát azt kell mondjam, hogy épp az adósokat, az 1,3 millió családot érintő jogi és gazdasági megítélés hiányzik az előkészítésből. Most ebből nagyon nagy bajok lesznek!”

M.v: “Önök kifogásolták azt is, hogy az esetleges hibás, vitatott elszámolás kapcsán az adósoknak nem lesz lehetőségük jogorvoslatra. Mi az, amit most szabályoz a törvény, mi az amit Önök üdvösnek találnának?

V.I.: Mindenkinek a Pénzügyi Békéltető Testülethez kell fordulnia. Na most , hogyha csak a szerződéseknek a 2-3-5 %-ka jut oda, akkor is több tízezer ügyet kell egyetlen Testületnek kezelni, ami képtelenség! ==> Miután 1 ügyre vegyünk csak kb. 10 órát, amit foglalkozni kell vele, több százezer órát kell rászánni arra, hogy ezeket kezeljék. ELKÉPZELHETETLEN!

Tehát egyszerűen egy tű fokán akarjuk az egész ügynek a jogi rendezését majd megoldani.

S a másik tű foka: hogyha átment valami az ún. PBT-n (Pénzügyi Békéltető Testület),akkor a legalacsonyabb szintű Bíróság, legalacsonyabb szintű eljárója, a Bírósági titkár elé kerül, aki majd dönt megfellebbezhetetlenül! Tessék elképzelni, a legalacsonyabb szintű ügyintéző a Kúria magasságában kapott jogot, hogy megfellebbezhetetlen döntést hozzon úgy, hogy NINCS SZAKÉRTELME!

Nincs Magyarországon egyetlen bírósági titkár sem, aki értene ahhoz, amiről majd döntenie kell! Elképesztő jövő rajzolódik ki!

Varga István MNB felügyelőbizottsági tag véleménye szerint a képviselőknek a devizatörvény megszavazása napján azt kellett volna mondaniuk, hogy:

gondoljuk ezt meg, vonjuk ezt vissza! Gondoljuk újra! Mert ezzel Magyarországot megvédjük attól a blamától, ami majd az Európai Unióban a Luxemburgi Bíróságon majd elé néz. Mert hogy ezek az ügyek mind oda jutnak, vagy számosan, azaz elképzelhetetlen mennyiségben, az egészen biztos! “

M.v: “Beszéljünk még egy-két gyakorlati lépésről: felfüggesztették a végrehajtási eljárásokat, amíg nem rendeződik ez a kérdés, illetve amíg az elszámolás nem történik meg az adósokkal. Hogyan érinti a folyamatban lévő ügyeket? Mi lesz az elszámolás után?

V.I. Tessék meggondolni, ha gyakorlatilag valakinek bekerül az ügye a Békéltető Testület elé, mondjuk az 50.001. ügyként, de amikor már ő megkapta az elszámolást, attól kezdve ő végrehajtható! Na most a PBT. esetleg több évig dolgozik az ő ügyén, vagy amire sorra veszi, addigra ő már régen elvesztette az otthonát, már régen mindenéből kiforgatta adott esetben egy végrehajtó, s na majd utána számoljon el! Tehát ez a törvény, úgy, ahogy van egy MELLÉFOGÁS!… és akkor még udvarias voltam!”

Ha újra, s újra elolvassuk, mindig tisztul egy picit, és a végén, már teljesen összeáll a kép! Egy olyan borús, gyomorszorító látvány tárul elénk, amilyet elképzelni sem tudtunk!


Napi bölcsességünk, amit ajánlatos magadévá tenni: “A forintot nem lehet forintosítani!” A bankok nem tudják meghatározni a tartozások összegét, ezért zűrzavar van mindenütt. A kormány feltett szándéka a napi árfolyamon való “forintosítás”.Óvakodj ettől, attól hogy bármi ilyen alapú elszámolásról aláírsz egy új szerződést ==>> Ha megteszed, a bankok zsebébe tettél több millió Forintot a családi kasszátokból!

Napi tanácsunk: “A zűrzavarban, kapkodásban nincsen tisztánlátás. Ergo ==> nem lesz tisztességes, és kielégítő elszámolás, úgy biztosan nem, hogy az adósnak is bőven jó legyen. Tisztán akkor tudunk látni, ha látjuk hol vannak a hibák, mit kell kijavítani, és akkor már tudható, hogy hogyan lehet azt megtenni ==>> a hitelpernél ezt pontosan így lehet kivitelezni ==>> Megjelölhetőek a jogszabályellenes pontok (a szerződés gyenge pontjai), és azok újra írandók=>> ez hozza magával a tisztességes, konkrét számadatok alapján, és viszonyítási számok alapján a Forintban való tisztességes és jogszabályoknak megfelelő elszámolást!

Segíthetünk ebben Neked, mert milliókat vesznek ki a zsebedből, ha hagyod! Rajtad múlik!

Kérj segítséget tőlünk! =>> HITELSAKKMATT KAPCSOLAT

    {loadposition feliratkozas}

 

Kapcsolódó cikkek

28

júl
Adósságrendezés, végrehajtás

INKASSZÓ – Javult a helyzet!

Az INKASSZÓ, mint népellenes végrehajtási eszköz …bár a szabályai javultak!   Talán mindannyiunk életében eljött már az a pillanat, mikor egy bosszantó inkasszóval találtuk szembe magunkat. Nem fértünk a pénzünkhöz, a bank önhatalmúlag zárolta, s sok ember ezt megfejelve még azzal is szembesül, hogy semmilyen mentes részhez, azaz egy Ft-hoz NEM fér hozzá a számlájáról! De így […]

26

júl
Adósságrendezés, végrehajtás

Áremelkedések – Brutális következmények

Ha éppen csak túlélni próbálsz, biztosan rontasz a helyzeten!   Egyes becslések szerint ebben a két évben úgy feltorlódtak az árverésre váró ingatlanok, hogy most közel 30.000 ilyen ház vagy lakás várakozik arra, hogy árverésre bocsássák. Ezt előzi meg a becsérték megállapítása, melynek során a végrehajtó a helyi önkormányzattól kikéri a becsértéket.  Ha alacsony a becsérték, akkor[…]

29

jún
árverés, végrehajtás

LICITHÁBORÚ – feltűnt a kilakoltatás veszélye!

Licit van, iparkodj!   Ez a helyzet egy árveréskor alakul ki. Ezt előzi meg a becsérték megállapítása, melynek során a végrehajtó a helyi önkormányzattól kikéri a becsértéket. Ezt a helyi, építéshatósági ember végzi el. Hol személyesen -szerencsés esetben-, hol pedig az íróasztala mögül. Ilyenkor, sőt a legtöbb esetben fals eredményt adnak ki, ami korántsem vicces! Ha alacsony[…]

12

máj
árverés, végrehajtás

Becsérték – mire figyelj oda, ha megállapítják?

BECSÉRTÉK – ÁRVERÉS Mi az a becsérték, milyen életbevágó szerepe van, miért árveréseknél jelenik meg, és ki állapítja meg? Haladjunk sorban. 1. A becsérték az az érték, ami az ingatlan aktuális piaci értékét határozza meg. Persze a becsérték megállapítása sajnos a legtöbb esetben fals értékeken alapul.   2. A szerepe abban rejlik egyrészt, hogy a végrehajtó mikor[…]

21

ápr
Adósság behajtása, végrehajtás

Minden, ami végrehajtás! Erre tessék vigyázni!

MIT tehet meg egy végrehajtó, ha elindult a végrehajtás?   Sajnos, sok mindent! Több eszköze is van egy végrehajtónak, ha egy tartozásban végrehajtást kérnek.   Eszközök: -Foglalás, -Inkasszó, -Letiltás, -Vállalkozás vh. alá vonása, -Árverés.   Utóbbi a végső eszköz, akkor nyúl ehhez a végrehajtó, ha már egy ideje a letiltás folyik, de nem látszik az adott tartozás[…]

12

ápr
végrehajtás

Saját magunktól letiltani?? Van ilyen?

Letiltás saját magunktól? Hogyan??!   Felmerült egy kérdés Facebook oldalunkon (https://www.facebook.com/csokkentes.hitelmentes) , mely igazán érdekesnek ígérkezik. Lássuk!   “Valószínűleg vannak mások is, akiket érdekel egy korrekt válasz az alább vázolt problémára. Ha bírósági végrehajtó, egy jogos, bíróság által megítélt követeléssel kapcsolatban nekem, mint KATA-s egyéni vállalkozónak küld egy letiltásról szóló felszólítást, aminek az a lényege, hogy a[…]