Reményteljes várakozás – A Kúria június 19.-i döntése milyen változásokat hoz majd?

Reményteljes várakozás – A Kúria június 19.-i döntése milyen változásokat hoz majd?

Van ok a túlzott elvárásokra?

 

2019. 06.19.-én a Kúria közleményt ad ki a korábban meghozott ítéletekkel kapcsolatosan az elszámolás/elszámoltatás jogkövetkezményének kérdésében.

 

Miben foglal állást a Kúria? Mit jelent ez pontosan?

Idézve a Kúria 2019.04.10.-i állásfoglalásából:

“A Konzultációs Testület szerint a bíróságoknak nem szabad a fogyasztóval szemben túlzottan magas elvárhatósági mércét érvényesíteni, figyelemmel kell lenni arra, hogy a felek között „információs egyensúlyhiány” áll fenn. A fogyasztótól elvárható, hogy a szerződést aláírás előtt alaposan áttanulmányozza, és ha annak valamely rendelkezése nem érthető a számára, azzal kapcsolatban tájékoztatást kérjen. Ugyanakkor nem értékelhető a fogyasztó terhére, ha ezt azért nem tette meg, mert a szöveg bonyolultsága folytán nem ismerhette fel az egyes rendelkezések összefüggéseit, jelentőségüket, vagyis azt a körülményt, hogy további tájékoztatásra lenne szüksége.

A Konzultációs Testület a továbbiakban azt a kérdést vizsgálja, hogy az árfolyamkockázatra vonatkozó kikötések érvénytelensége milyen jogkövetkezményekkel jár, és annak alapján a felek közötti elszámolás milyen elvek szerint történik. Munkájának eredményéről a Konzultációs Testület még a nyári ítélkezési szünet előtt közleményt fog kiadni.”

Tehát magyarán a Kúria abban foglal állást, hogy: ha egy szerződésről kimondja valamely bíróság, hogy érvénytelen, mert bizonyos érvénytelenségi feltételt tartalmaz, akkor a június 19.-i közleményben foglalt elszámolás jogkövetkezménye lesz a mérvadó. Tehát azt kell alapul venni majd akkor a bíróságnak, hogy az adóst, aki a pert megnyerte, milyen elszámolás illeti meg, hogyan fog vele szemben elszámolni a bank? Tulajdonképpen ez a lényege ennek a közleménynek, ami 2019. 06.19.-én várható.

 

Miért ne várjunk ettől túl sokat?

Mint minden, Európai Bírósági ítéletnél is megfigyelhető volt, hogy bár nagyon jó dolgokat mondtak ki az adósok védelmében, és mellettük, nevezetesen: 1. Kimondták a tájékoztatási kötelezettség ismérveit, hogyan kellett a bankoknak ezt megtenniük fogyasztóik felé, 2. Az árfolyamkockázatra vonatkozó szerződési kikötések tisztességtelenségéről, – ettől függetlenül mégis a hazai bírósági joggyakorlatra volt bízva annak az adósokat támogató ítéletnek az alkalmazása, betartása. És változott valami is azóta a hazai bírósági harctéren? Győznek sorban azóta az adósok? Sajnos nem, egyáltalán nem. Mintha semmiféle adósokat támogató, segítő ítélet meg sem született volna.

Nos ezzel a 06.19.-i Kúria közleménnyel is ez a helyzet: kimondanak, megállapítanak valamit, valaminek a gyakorlati alkalmazásáról, de az csak akkor jelenik meg valaki ügyében, ha már azt a bizonyos szerződést bármely bíróság semmisnek, érvénytelennek ítélte meg. Tehát megint közvetve lesz eredményünk, mert van egy “ha” a folyamatban, egy előfeltétel, aminek először teljesülnie kell a boldogsághoz. Ennyi.

Ezért sem értem azt a lelkesedést, és várakozást, ami ezt az újabb Kúria állásfoglalást megelőzi. Mindenki erre vár, erre alapoz, azaz a “nesze semmi, fogd meg jól”-ra. Bár hasonlóan volt ez korábban is, mert mindenki visszafojtott lélegzettel várta például a forintosítási törvényt, és az elszámolást is. Az is csupa hab volt, máz csupán. Nem gondolom, hogy túl nagy jelentőséget kellene tulajdonítani a 06.19.-i állásfoglalásnak, és azt sem hinném hogy ezzel vajmi féle fordulat bekövetkeztével lehetne számolni. Itt semmi ilyesmiről nincs szó. Tessék mindig a realitások talaján állva szemlélni az eseményeket, még akkor is, ha saját érintettségünk is van a dologban. A saját nyugalmunk érdekében. 

 

Mi volt a Kúriai április 10.-i közleményében?

Koós Péter közgazdász barátommal átbeszélve a témát, hogy mi várható a 06.19.-i állásfoglalásban:

Az április 10.-i döntésben az volt benne, hogy a Kúria is megállapítja, amit megállapított előtte az Uniós Bíróság, hogy a kettős árfolyam alkalmazása tisztességtelen, ennek értelmében tisztességtelen a szerződés. Ez egy dolog, de ennek mi a következménye? Megállapította, és volt további megállapítás is a Kúriai közleményben: hogy bár ezt megállapították, de ez nem jelenti azt, hogy minden szerződés tisztességtelen. Magyarul, minden egyes szerződésről a bíróságnak kell megállapítani, hogy tisztességtelen-e a szerződés? 

Minden szerződés lehet egy picit más, lehet megspékelt, tudnivaló, hogy a devizás szerződések 95 %-a ebbe a kategóriába tartozik, de az 5 %-ot ki kell szűrni. Ezért is mondta a Kúria, hogy a következő közleményében megmondja majd, hogy mi az, amit ebben a körben meg kell csinálnia. A feladatok többrétűek, mivel a Kúria nem törvényhozó testület, emiatt nem állapíthatja meg, hogy a gyakorlati megvalósulás milyen feltételek mentén folyjon. A Kúria egyet tehet: ajánlást készít a Parlament részére, és azt ők jóváhagyják.

Mindenképpen lennie kell egy parlamenti konzekvenciának, miután Az Uniós ítélet az 3 db paragrafussal gyakorlatilag kinyírt mindent, és ebből adódik, hogy a DH törvények törvénytelenek. A 3 ilyen paragrafust hatályon kívül kell helyezni, helyette pedig valami mást kell létrehozni, ami a Parlament feladata. A Kúria ebben csak tanácsadó lehet, és meghatározó az általa kiadott közlemény. 

Innentől kezdve, hogy miért várnak annyian csodát, az kérdéses, mivel április 10.-én megmondták: a szerződések érvénytelenek, és akkor lehetnek csak érvényesek, ha annak idején az ügyfél elfogadta volna, hogy kettős árfolyamot alkalmazzanak. Ilyen nagyon nincs hazánkban. 

 

Ha érvénytelen egy szerződés, azt már nem lehet megjavítani

Csak és kizárólagosan abban az esetben, ha az ügyfél érdekeit szolgálja, és az ügyfél kifejezetten akarja ezt. Márpedig  törvény helyettesíti az ügyfél és a bank akaratát, és törvény mondta meg, hogy a nemzeti banki árfolyamot a fogyasztó kéri, és ennek megfelelően történt az elszámolás. Egyértelmű az Uniós ítélet ezzel kapcsolatban. A szerződés semmis, és ilyet nem lehet érvényben tartani, ellentétes minden jogi felfogással. 

Az emberek pontosabb útmutatásra várnak, és most itt van egy újabb alkalom, hogy megkapják. De mindig az a kérdés: lehet-e a gyakorlatban annak megfelelően alkalmazni minden ilyen állásfoglalást, hogy az a fogyasztók érdekeit szolgálják? 

Fogyasztóbarátnak kell lenniük a szerződéseknek, mert a fogyasztó nem kötelezhető arra, hogy mindent értsen, átlásson, és mindent tudjon. 

 

Konkrétan a döntés kimondja…

A Kúria a 06.19.-i közleményében azzal fog foglalkozni, hogy ha egy szerződésről a bíróság kimondja, hogy semmis, érvénytelen, akkor az árfolyamkockázat tisztességtelenségéből adódó elszámolás hogyan érvényesíthető a felek között?

A Kúria 04.10.-i közleményét ITT találod >>katt a linkre!


JÓ TUDNI:

 

Minden, ami nem elvi szinten működik, hanem közvetlenül tudunk hatást gyakorolni az adott területre: az az összes olyan adósság, amit a bankok, és a követeléskezelő cégek nyilvántartanak. Itt tudom azt mondani, hogy ha megnézzük közelebbről, hogy az adott fogyasztónak hogyan lehet segíteni, akkor biztosan tudom mondani, hogy sokféleképpen! Mert az adósságterhek rendbetétele, könnyítése csakis rajtunk múlik, a szakmaiságunkon, és a tapasztalatunkon.

Ha  Te is hiszel a bizonyított módszerekben, amik folyamatosan hozzák az eredményeket, többet érsz el, ha adósságrendezésben kérsz segítséget, mint ha vársz egy elvi, tőled teljesen függetlenül működő nagyhatalmak iránymutatásaira. Attól még a Te terheid nem fognak csökkenni. Mi viszont tudunk segíteni abban, hogy kevesebbet kelljen visszafizetni, és azt is kamatok nélkül.

Ha adósságterheinket akarjuk rendbe szedni, először is el kell indulni, és kérni kell segítséget.

Ilyenkor kell a cselekvő üzemmód, hogy kikutasd, mi a jó irány, de egyéb módszereket is be kell vetned a helyes adatok megszerzéséhez – és persze kell egy kis természetes intelligencia, amivel átlátod az egész képet.

Hogy pontosan hogyan?

A személyes szaktanácsadásunkon mindenre választ adunk. Gondolkodásra is, cselekekvésre is :).

Személyes szaktanácsadás – egy bizonyított, sikert hozó módszer az anyagi körülményeid rendbetételéért. >>

Kattints, jelentkezz! 🙂

Tiszta anyagi helyzetet akarok!>>Katt!

És ami ugyancsak szállítja a helyzet megoldásokat hozzád:

Online szaktanácsadás, mert így sokkal könnyebb, spórolósabb, és gyorsabb:

 

Online adatbekérő űrlap

Töltsd ki, küldd el, és érkezik a segítség! 🙂

Az információ legyen Veled! Andrea – Hitelsakkmatt – 06304845236



Mi az az Online ügykezelés?

Egyre többen intézik adóssággondjaikat az interneten keresztül, választva az online ügybeküldés lehetőségét. Az erre alkalmazott űrlapunk segítségével könnyedén, egyértelműen le tudja mindenki írni az ő saját problémás adósság helyzetét, és az űrlap elküdésével befogadjuk ennek átnézését, kiértékelését, díjmentesen. Nagyon rövid, 1-2 munkanapon belül történik minden beküldött ügy kiértékelése, és az elvárható, kijárható végeredmény, megoldás visszajelzése is megtörténik adósok felé. 

Sok magyar él a világ különféle országaiban, így nekik ez egy kényelmes, és üdvözítő megoldási forma. De igénybe veszik a beteg, idős, utazni nem tudó emberek is, vagy azok, akik így megspórolhatják az utazási költségeket. 

Kérdezz meg szakértőt, hogy hogyan lehet kezelni, csökkenteni adósságterheidet! Kérdezz minket! Küldd el ügyed részleteit, hogy ebben megfelelő választ tudjunk adni. Katt ide!>>

 

Adatbekérő űrlap, katt!

Javaslatunk

Bármilyen, adósságodat, hiteledet érintő változás történik az életedben, például ha látod azt, hogy nehezen fizeted az adósságodat, főleg ha több is van, feltétlenül vedd fel a kapcsolatot hitelszakértővel!  Ha munkahelyed kerül veszélybe, szintén nehéz fizetni bármilyen tartozást, és az egészségügyi problémák is kihatással vannak az aktív, rendszeres törlesztésre.

Hatékony, gyors segítségnyújtást ITT KÉRHETSZ!>>

 

Adatbekérő űrlap, katt!

 

   

A Facebook akadályozza a cikkek láthatóságát, ezért arra kérünk, hogy 1 megosztással -a cikk alján találod a “f” megosztás gombot-, segítsd a törekvésünket,

hogy minél több embernek tudjunk segíteni az adósságterhein! Köszönjük!

Ha értesülni akarsz mindig a legfrisebb adósságokkal kapcsolatos információkról, iratkozz fel írásainkra! >IDEKATTINTS!<

Az információ legyen Veled! Hitelsakkmatt (06304845236) ->  Kapcsolat

 

Kapcsolódó cikkek

08

nov
Adósságrendezés, kamatok

Nem tudom fizetni a tartozásaimat! Jön a végrehajtás, földönfutó leszek?! Nem eszik olyan forrón a kását!

Nem tudom fizetni a tartozásaimat! Jön a végrehajtás, földönfutó leszek?! Nem eszik olyan forrón a kását!     Egy adósságban vergődő embernek minden napja bizonytalanságban, gyomorgyörcsökkel telik el. Még álmában is fél, retteg, hogy elveszíthet mindent, amit addigi életében felépített maga köré. Köztük a családját is, hiszen láttuk, hogy a devizahitel nyomor hány tízezer családot tett tönkre […]

16

okt
Adósságrendezés, kamatok

Életbevágó információk, ha adósságaid vannak

Mik az életbevágó információk, ha adósságaid vannak? Te tudod?     Rengeteg információt adtam már közkézre, ami nagy segítséget jelenthet az eligazodásban, ha adósságaid vannak és nem tudsz kivergődni belőlük, de akkor is útbaigazítás, ha fizetni tudod a tartozásokat. Fontos, hogy mindennel legyél tisztában, mert ha kicsit is megcsúszol a fizetéssel, máris életbe léphet egy igen komoly[…]

08

okt
Adósságrendezés, gyorskölcsön

Az ADÓSSÁGRENDEZÉS jótékony következményei

Az ADÓSSÁGRENDEZÉS jótékony következményei     Köztudott a barátaim, ismerőseim előtt, hogy én egy nagyon kitartó, és kreatív lány vagyok. Hogy honnan jön ez? Talán a gének, vagy az élet edzette vonás, nem tudom. Tény viszont, hogy amit egyszer a fejembe veszek, attól nem tágítok. Még akkor sem, ha időközben rájövök, hogy talán mégsem kéne…de ekkor már[…]

26

Sze
Adósságrendezés, Eladósodás

Az ADÓSSÁGRENDEZÉS – akarsz harcolni önmagadért?

Az ADÓSSÁGRENDEZÉS – akarsz harcolni önmagadért?     Legfrisebb cikkem megírását a sok adósságrendezés szédelgő ihlette, akik valamikor gondoltak egy nagyot, és elindították az adósságcsökkentést. Ez a gondolat egy röpke kis nesz volt, mert már mindjárt az elején meg is fulladt a dolog. Ez a második rész. Ezért kérem azt, hogy adósságrendezés szédelgők kíméljenek! Mert hogy nem[…]

26

Sze
Adósságrendezés, Eladósodás

Az ADÓSSÁGRENDEZÉS nem népfürdő! Tetszik, nem tetszik, nem való mindenkinek! Adósságszédelgők kíméljenek!

Az ADÓSSÁGRENDEZÉS nem népfürdő! Tetszik, nem tetszik, nem való mindenkinek! Adósságszédelgők kíméljenek!       Akkor hát kiknek való? Egyáltalán miért ne lenne mindenkinek való? Hiszen a magyar emberek vagy 80 %-a adósságcsapdában éli életét. Ki odafigyelve, törleszti adósságait, ki az árral úszva, a mesgyén egyensúlyozva, mélyen hallgat, és nem törleszt. Mert nem tud fizetni, vagy egyszerűen[…]

19

Sze
Adósságrendezés, Kamat

NA NE! Ekkora az adósságom??!

NA NE! Ekkora az adósságom??!   Az emberek hajlamosak ránézésből, elhamarkodottan ítélni. Mondjuk például, ha meglátnak egy politikus fotót, azt mondhatják: “Ó, ez nagyon szimpatikus, igazi úriember!” A valóságban pedig egy tömegmészáros, kapzsi gazember az illető. Vagy, ha szembetalálják magukat egy ledér hölggyel, akit lenge ruházatban fotóztak le, ezt gondolják: “Micsoda szégyen! Ennyi esze van! Egy kis[…]