Milyen az elvárható etikus viselkedés, ha adósságainkra segítséget kérünk, és abból hogyan jövünk ki mindannyian a lehető legjobban?

Milyen az elvárható etikus viselkedés, ha adósságainkra segítséget kérünk, és abból hogyan jövünk ki mindannyian a lehető legjobban?

 

Sok víz lefolyt már a Dunán… már rengetegen, több százan, de már az ezres létszámot is elkerültük abban, hogy mennyien kértek segítséget tőlünk. És mi ennyiszer segítségetekre is voltunk … nyilván az elmúlt évek során. 

Hidd el, nem most kezdtem sem a blogolást, sem a másokhoz odafordulást, és segítségnyújtást! Minden a saját kétségbeejtő helyzetemmel kezdődött, abból táplálkozik minden mai, jelenlegi segítő szándékom is. A lelki megéléseimből, a legkülönfélébb adósság okozta helyzetmegélések gyakorlati tapasztalatai által tudom teljes mértékben emocionálisan is átélni az esetek többségét.

Ismerem a kiszolgáltatottságot, félelemkeltésből táplálkozó félelmet, a vagyonféltés legkeservesebb kínjait, az időhiányos állapotok mélységesen frusztráló, lélekölő állapotait, a kellemetlen, kínos bírósági és végrehajtói látogatások helyzeti stresszes hatásait, a bizonytalanságot, és a nincs kiút? tipikus lelki megélését.

Azt gondolom, van mire építenem, vannak olyan markáns tapasztalati élethelyzetek már mögöttem, hogy tudom, miről beszélek, ha 1-1 témába belekezdek, és írok róla. Tudom miről beszélek, mikor cikket írok: nem csak elképzelem, amiről írok, hanem felidézem. Ha meg nem találkoztam valamely témával, hát utána járok, és aztán írok róla. De semmiképpen nem hadoválok.

Kisebb-nagyobb gondokkal, kétségekkel, súlyos eljárások közepette kerestek/keresnek meg bennünket olyanok, akiknek ilyen-olyan adósságaik vannak, voltak. Több esetben elég volt némi magyarázat, felvilágosítás, de túlnyomórészt konkrét ügykezelés is történt: perindítás, aztán később a megegyezések területén kezeltük az adósságokat.

Milyen elvárható etikus viselkedés az, ami ilyen helyzetekben a megbízást jellemzi?

– tettem fel a kérdést írásom indításánál. És persze nem véletlenül. A kérdés most nyilván költői, de foglalkoznom kell vele, mert bizonyos esetek szükségessé tették, hogy érintsük a témát:

  • Aki segítséget kér, hogyan viselkedjen egy kialakult megbízói kapcsolatban? Azaz, hogyan működjön együtt velünk, és részünkről mi az elvárható viselkedés ilyen helyzetekben?

Már rengeteg ügyet hallottam, jelenleg is rengeteg ügyben veszek részt, mint helyzetkezelő, nem mint érdemi ügygazda, értsd: az adósságcsökkentést, banki levelelzést, stb. tehát ami az adósságrendezés jogi, és pénzügyi ügyintézési vonalához tartozik, abban én nem veszek részt. Amiben részt veszek: összefogom, kezelem a beérkező megkereséseket, óhajokat, sóhajokat, továbbítom, és jelzem a különféle felmerült igényeket jogászunknak. Megnyugtatok, biztatok, tanácsokat adok, ha az kell, és tolmácsolom a különböző témájú kéréseket jogászunk felé.

Nem volt gond, ha valaki hétvégén keresett meg, mert olyannyira sürgető volt a helyzete, és ezt jelezte e-mailben, én szívesen hallgattam meg akkor is bárkit. 

Egyre nem vagyok hajlandó: a zaklatást tudomásul venni, és eltűrni. Azt nem gondolom, hogy méltányolnom kell, mikor szombaton, vagy vasárnap 18-28 nem fogadott hívást látok a telefonon ugyanarról a telefonszámról. Ez azért nonszensz! Ezért kell ezzel a témával is foglalkoznunk: mit engedhet meg magának egy megbízó, mégis mi az etikus, és mi a kötelességünk megbízóink felé? Mindezt az őszinteség és korrektség kedvéért foglalom össze:

Nem kötelességünk:

  • Hétvégén, pihenő időben hívásokat fogadni, vagy a tolakodó többszöri hívást szó nélkül hagyni;
  • Eltűrni, és szó nélkül hagyni a cinikus hangvételű e-maileket, a fenyegetéseket, és társaikat.
  • A hétköznapi esti 20 órán túli hívásokat fogadni.
  • Utólagos reklamációt, méltatlankodást elfogadni akkor, ha kiderül, hogy a parneri kapcsolat elején sem volt őszinte az ügy helyzetének felvázolása megbízó részéről, mert “elfelejtett” kedves ügyfél szólni, hogy több tartozás is érinti őt, és az ingatlant …

Nagyon veszélyes az, ha nem tudunk egyéb körülményekről, itt értsd az összes tartozást, mert ha bármi egyéb, általunk nem tudott tartozásban végrehajtást, netán tiltható jövedelem hiányában árverést indítanak, akkor elég nehéz lesz a konkrét ügyben teljes jóhiszeműséggel, és kitörő eredményességgel eljárni…

Ami kötelességünk:

  • A tőlünk telhető legjobb tudásunkat latba vetve az általunk tudott tartozásokat kezelni, és az arra vállalt, szerződésben foglalt kötelezettségeinket ellátni;
  • Tájékoztatni ügyfelet, ha érdemi változás, fordulat áll be ügyében;
  • Tájékoztatni megbízás előtt ügyfél jelöltet, ha bizonytalan az adósságrendezés az ő saját helyzetében;
  • Fogadni, és kezelni a telefonos, e-mailes megkereséseket munkaidőben.

Fent leírtakat én maximálisan túl szoktam teljesíteni, mert tudom, milyen az, amikor egy adóssághelyzet nyomaszt, félelemben tart, és bizonytalanná tesz. Ezért szoktam hétvégén is dolgozni, és késő estig, szinte mindennap. Az adósságban élők kedvéért.

És ezért nem tűröm el azt, ha bárki viselkedése, aki bennünket választ, átmegy “ellenségeskedésbe”, és úgy próbál létezni, és hatást gyakorolni, hogy ezerszer telefonál hétvégén, és cinikus, fenyegető leveleket ír,  és fel sem ismeri, hogy ezt teszi … attól függetlenül, hogy az ügye halad a rendes kerékvágásban, csak valami becsípődik nála… Nem gondolom, hogy mi volnánk az ellenfelek, akik segíteni próbálnak, éjt nappallá téve (szó szerint!), és nem gondolom, hogy erre szerződtünk egymással, és senki mással sem.. 

Arra szerződünk, hogy egymást vállvetve, egymást segítve, a türelem oltárán elköteleződve, de nem elszemtelenedve kommunikálunk, és kihúzzuk a bajból azt, aki ezt tőlünk kéri. Bármikor kereshetsz, bármit kérdezhetsz, de csakis emberi, baráti hangon, mert oly sok órát a gyermekeimtől, a családomtól nem azért veszek el az adósok, akár a Te érdekében, hogy ellenségeskedést kapjak/kapjunk. Mert azt gondolom, hogy azt semmiképpen nem érdemlem meg sem én, sem jogászunk!

Kedves Olvasóimnak írtam e sorokat a Hitelsakkmatt hírlevél szolgáltatásában, és kaptam hideget-meleget. De inkább baráti meleget, köszönöm! smile Sokan gratuláltak az őszinte hangnemért, és a tiszta, és konkrét megfogalmazásért. Mert vannak, akik olvasnak a sorok között, józan ésszel gondolkodnak, nem elvárnak mindent automatikusan, van bennük tartás, jó nevelést kaptak, van erkölcsi mércéjük, és tisztességtudatuk. Ezek vagytok Ti, és én ezért szeretem annyira a munkámat, mert tapasztalom, hogy megérdemlitek a sok-sok törődést, és mert nálam a közszolgálat csípődött be! 🙂

A témát ITT folytatjuk, amit a kritika ihletett, mert van, aki (elenyésző: 1 fő), legalábbis akiről tudok, hogy ez a véleménye-, más állásponton van, ezért szükség van erre, a következő levélre is.

KATTINTS a folytatásért, OLVASS TOVÁBB!> 2. rész

 


Ha nincs adósság csökkentés, akkor sincs minden veszve…

 

Kérdezz meg szakértőt, aki ebben (is) a segítségedre lehet: Kérdezz minket! Küldd el ügyed részleteit, hogy ebben megfelelő választ tudjunk adni. Katt ide!>>

 

Adatbekérő űrlap, katt!

 

EMLÉKEZTETŐ – Eu-s ítélet: A Bíróság nem dönti el a tagállami bíróság előtti jogvitát. A nemzeti bíróság feladata, hogy az ügyet a Bíróság határozata alapján elbírálja.

Megnyílt a lehetősége, hogy a bíróság vizsgálhatja a tisztességtelen pontot. Az ítélettel lehetővé vált jogkövetkezményként a szerződés megsemmisítése. DE csak akkor, hogy ha érvénytelennek találja a bíróság a szerződés valamely pontját. És a probléma itt szokott lenni, az ítélethozatalnál. Maga az ítélkezési gyakorlat hogyan-ján van a gyenge pont. Ebből adódik a részben pozitív hangulat, hogy ha a bíróság tisztességtelennek fogja ezeket nyilvánítani, akkor lehetőség lesz a szerződés eredeti állapotra való visszaállítására. A lényeg mindenképpen az, hogy minden egyes per esetében a bíró egyedileg fog dönteni, és vagy elfogadja, vagy nem! Tehát az Eus döntés alkalmazásához előbb a bíróságnak adósra nézve hoznia kell egy határozatot. Bár a tisztességtelenség vizsgálatára lehetőség nyílt a 03.14.-i Eu-s döntéssel, ám még mindig erősen kérdéses az, hogy akdós javára ítéli-e majd meg a bíróság e kérdésben.

A Kúria majd összeül, és megtanácskozza, hogy a jogkövetkezmény megállapítása hogyan történjen. Nem az érdemi részen van hangsúly, hanem a jogkövetkezményi részén. 1. Hogy a felperes keresetét alaposnak találják-e, vagy sem. Ha igen, akkor lehet a következő pontra lépni, a jogkövetkezmény megállapítására. Nagyjából ez lesz a jövőbeni forgatókönyv. Ha, és akkor lehet az ítélet által hozott irányt érvényesíteni, ha első lépésként sikerül kivívni az érvénytelenség megállapítását a hazai bíróságokon.

A sajtó részére készített nem hivatalos kiadvány, amely nem köti a Bíróságot. A kihirdetés napján az ítélet teljes szövege megtalálható a CURIA honlapon.


 

Mi hoz jobb, megbízhatóbb eredményeket? A per, vagy a per nélküli megegyezés?

Olvasd el friss cikkemet! Katt ide!

Azt mondom tehát, hogy bár nem működik a peres jogérvényesítés, de működik egy jó eredményeket hozó módszer, eljárás, ami mindenkinek hozzáférhető. Összességében hatékonyabb, gyorsabb, fájdalommentesebb, és még olcsóbb is egy peren kívüli megegyezés, egy perrel szemben. Ha ez másképp volna, mi is másképp dolgoznánk. 🙂 (Maratoni, 8-10 éve bíróságra beadott perek lógnak még mindig a levegőben, vagy zárják le ezeket egy elutasítással.) 


 

FIGYELEM! Ha Te olyan ember vagy, aki szeret biztosra menni, egyelőre ne fűzz különleges reményeket a gyökeres változásokhoz. Sok-sok fordulópont volt az évek során a  devizahiteles témában, amelyhez mindig új és új reményeket fűztek az adósok … Ezekről később kiderült, hogy csalóka remények voltak csupán. Tudomásul kell venni, hogy érdekek mozgatják a folyamatokat, és azok nem a fogyasztók elvásárait helyezik előtérbe.

Bízz abban, ami töretlenül hozza az eredményeket, és lásd, hogy ezzel a megoldással óriási adósságcsökkentések valósultak már meg, és rengeteg ingatlan menekült meg az árveréstől, sok-sok adóstól hárult el a kilakoltatás veszélye! Ez a megoldás, az a megoldás, ami nem függ semmilyen hatalomtól, irányítástól, érdekektől, rétegektől. Ez arról szól, hogy minden fél megkapja, amit elvár. Jól jár a fogyasztó is, és jól járhat a bank is. Nincs erő, nincs egymásnak feszülés, csak az értelmes párbeszéd van.

Hogy ne érezd magad egyedül a gondoddal, tudd, hogy MI ITT VAGYUNK. Veled,  és melletted! Ha anyagi gondjaid vannak, lehúznak, leterhelnek adósságaid, merj segítségért kiáltani! Mindegy, hogy devizahitel, vagy forinthitel nyomaszt, a lényeg, hogy merj változtatni, hogy megoldódjanak az anyagi gondjaid!

Változtass a gondokon a betonbiztos módszerrel, vegyél egy egészen új irányt! >>

 

Személyes szaktanácsadás >> A végleges adósságrendezésért!

 

Egy fesztelen szaktanácsadói beszélgetés, amely csakis az anyagi gondok megoldásáról szól! Kattints, kérj időpontot, kuponnal díjmentesen!


Javaslatunk

Bármilyen, adósságodat, hiteledet érintő változás történik az életedben, például ha látod azt, hogy nehezen fizeted az adósságodat, főleg ha több is van, feltétlenül vedd fel a kapcsolatot hitelszakértővel!  Ha munkahelyed kerül veszélybe, szintén nehéz fizetni bármilyen tartozást, és az egészségügyi problémák is kihatással vannak az aktív, rendszeres törlesztésre.

Hatékony, gyors segítségnyújtást ITT KÉRHETSZ!>>

 

Adatbekérő űrlap, katt!

 

    A Facebook akadályozza a cikkek láthatóságát, ezért arra kérünk, hogy 1 megosztással -a cikk alján találod a “f” megosztás gombot-, segítsd a törekvésünket, hogy minél több embernek tudjunk segíteni az adósságterhein! Köszönjük!

Ha értesülni akarsz mindig a legfrisebb adósságokkal kapcsolatos információkról, iratkozz fel írásainkra! >IDEKATTINTS!<

Az információ legyen Veled! Hitelsakkmatt (06304845236) -> Kapcsolat

 

Kapcsolódó cikkek

04

okt
Adósságrendezés, végrehajtás

Kilakoltatási hullám

Sorra érkeznek panaszok a kilakoltatásról   Dr. Fiszter Zsuzsanna – “..Még most kezd igazán beindulni a kilakoltatási hullám. Rengeteg kilakoltatás van, napi 40 sikeres ingatlan árverezés átlagban. Mind a kilakoltatásokon, mind az országgyűlésben számíthatnak ránk a devizakárosultak, végrehajtások elszenvedői…”   Az ősz folyamán kezdődik majd a nagy hullám.  Az MBVK adatai alapján mióta  megindultak a kilakoltatások és újra megnyilt […]

28

szept
Adósságrendezés, végrehajtás

Így tettek tönkre…

Sokan mondják ugyanezt, de az esetek különböznek. Munkatársként így bánt el velem   A saját történetemen keresztül mutatom be azt a báránybőrbe bújt farkast, aki máig is eljátssza ugyanazt a mézes-mázos szerepét ügyfelei előtt, amit előttem korábban. Hittem neki, rá támaszkodtam. S mi lett a vége? Egy engedményezés, jóval több kamat, megnyerhetetlen perek, árverések sora…    […]

22

szept
Adósságrendezés, végrehajtás

Akasztják a hóhért?

 Meglopni azt aki segít…? Inkább így: meglopni azt, aki bajban van!     Na, de ilyet!   Fenti cikket olyan közönnyel, fapofával írták, hogy arra jobb szó híján azt mondanám, hogy a pofátlanság határtalan! Jóérzésű ember ilyet, az ő helyzetében nem tenne ki, de még csak eszébe sem jutna ilyennel előrukkolni!  Az adósság ügyekben segítségnyújtásra ígérvényt tevő[…]

21

szept
Adósságrendezés, végrehajtás

Adósokon segítő cég(ek) – A megbízási díj nem jár vissza!?

Nem árt olvasni a sorok között, megnézni az apróbetűs részt is! Ez a cikk megtörtént eseményeket dolgoz fel.   Voltál már abban a bizonyos helyzetben, mikor arcul csapásként ért a valóság: nem kapod vissza a több százezer forintodat, amit egy ígérvényre fizettél ki? Ígérvény: az adósokat segítő cég minden szépet és jót megígér, csak fizess, utána pedig parkolóra[…]

14

szept
Adósságrendezés, végrehajtás

A hátbatámadás művészete

Nem azok az ellenségeid, akik kivont karddal állnak előtted, hanem akik a hátuk mögött tőrt szorongatva állnak az oldaladon. Amíg valakinek jól megy sora, mindenki a barátjának akar látszani.   Sajnálattal veszem tudomásul, hogy amióta nem vagyok az Adósmentor cégnél, azóta minden felborult. Kiváltképp a saját életem, a családom léte is. De erről majd később szólok…  […]

28

júl
Adósságrendezés, végrehajtás

INKASSZÓ – Javult a helyzet!

Az INKASSZÓ, mint népellenes végrehajtási eszköz …bár a szabályai javultak!   Talán mindannyiunk életében eljött már az a pillanat, mikor egy bosszantó inkasszóval találtuk szembe magunkat. Nem fértünk a pénzünkhöz, a bank önhatalmúlag zárolta, s sok ember ezt megfejelve még azzal is szembesül, hogy semmilyen mentes részhez, azaz egy Ft-hoz NEM fér hozzá a számlájáról! De így[…]