Ildomos óriási adósságterhekkel, elhamarkodott előítéleteket levonni?

 

Őszintén, és tabuk nélkül

Nos, a kérdés korántsem költői. Lépten-nyomon tapasztalom a jelenséget. Fórumon, FB oldakon, csoportokban. Nyugodtan vonatkoztassunk el az adósságtémárról hiszen ez a fajta emberi viselkedés tapasztalható más területeken is. Az a fajta hozzáállás, hogy hajlamosak az emberek, kiváltképp mi magyarok arra, hogy bizonyos olvasott információk alapján következtessünk. 

 

Miért rossz ez? Vagy inkább egyenesen veszélyes?

 

A mai világban mindenki nyugodtan véleményt nyilváníthat. Ez tiszta sor. Meg is kell tenni, élni kell vele. Bizonyos korlátok, mint a neveltetés, és intelligencia határt szabnak a véleménynyilvánításnak. Ez így normális. 

Szeretünk azonban korán következtetéseket levonni, de ha már intelligenciával megáldott, gondolkodó, okos, csodálatos és civilizált lények vagyunk, tegyük ezt úgy, ahogy ezt csinálni kell, ahogy célszerű, és objektív. Mert az lenne az objektív módja mindennek, ha úgy állunk neki informálódni, hogy fenntartásokkal kezeljük az olvasott, vagy hallott információt. Hiszen mindenki előtt világos, hogy az éremnek 2 oldala van, igaz?

 

Mindig kettőn áll a vásár

 

Mint, ahogy az emberi kapcsolatokban is: ha tönkremegy egy kapcsolat, akár baráti, szerelmi, kollegális, bármilyen, minek után abban 2 ember van, egyenes következtetés, ha azt mondjuk, hogy kettőn áll a dolog, vagyis bármi miatt indult el tévútra a kapcsolat, bizonyára mindkét szereplő tett a romlásért. Voltak okok, amik elindították a lejtőn az adott viszonyt, majd ha onnan már fékezhetetlenné vált, akkor szétválás lesz a végeredmény. Divatos a mai online korban különböző FB oldalakon hozzászólásként, kérdező oldalakon, fórumon írogatni, és véleményt alkotni, és divattá vált, hogy szolgáltatókat húzunk le, és elítélő hangvétellel máris fekete listára teszünk szakembereket. Pláne csavar a dologban, hogy olyan szakembereket, akik megannyi ÍROTT példával szolgáltak rá a jó szakmai hírnevükre! De mindez mit sem számít, mert hiszen a panaszkodás, a pletyka, ízt visz az életbe, és a panaszkodó fontosnak érezheti saját magát, és az ügyét is.

 

Minthogy a panaszkodás élteti az embereket 

 

ezért a legjobb, ha elcsámcsogunk a negatív dolgokon, és az mire a 3. embernél kiköt, már az alaptörténet is eltűnik a sztoriból. Minket is ért, ér támadás. Hiszen, ha nem így lenne, akkor valami nem stimmelne :)

Nos, valaki elmondta, hogy éppen ezért keresett meg bennünket, mert akikre mondanak hideget-meleget is, azok bizonyára valamit jól csinálnak! :) Keress rá -akár most- bármely "híres" szakemberre, pl. Bihari Krisztina ügyvédre. Ő ismert a televízióból, egyéb csatornákról, az autóhiteles témában elismert szakember. Mit találtál róla? Na, ugye! Vegyes megítéléssel viseltetnek iránta, pedig kiváló szakember. 

 

Mert minden szubjektív - Nem kell messze mennünk, itt van Dr. Léhmann György

 

Százezrek ismerik a nevét, elismerik, szerették, és vannak olyanok, akik szapulják. Holott pont ő az, akinek köszönhetően időben elindult a deviza felismerés. Ő az, aki önként és dalolva vetette oda magát a hiénáknak, és szállt szembe a farkasokkal. Az igazi ember, aki igazi élharcos volt. Mégis sokan elítélik a módszereit, az életében tapasztalható stílusát, ügyekkel való bánásmódját, sőt azt ahogyan megszabta az árait. Pedig minden devizásért harcolt, és kereszttűzbe került, különböző eljárások folytak ellene, politikai szinten piszkálták. De ő csak lankadatlan adott hangot mélységes felháborodásának, és egyúttal elítélte azt a rendszert, ami ma itt Magyarországon működik; -azóta is-.

 

Körüljárni a problémát ítélkezés helyett

 

Ki tudja ezt megtenni? Ha Te igen, akkor azon kevesek közé tatozol, akik jó személyiséggel megáldott, gondolkodó emberek. Bár így volna a helyes cselekedni, mindenkinek. De az az általános viselkedés -főképp a magyar mentalitásnak köszönhetően-, hogy az olvasottak alapján azonnal ítélkeznek, de a legbosszantóbb, és egyben a leghelytelenebb dolog, hogy rögtön egyet is értenek azzal, akitől az információkat megtudták.

 

Naaa, hát hol a történet másik fele? Hol van a teljes sztori?

 

Jaaa, hogy az nincs ott, de mi odaképzeljük? Hogyan, ha meg sem hallgattuk, utána sem jártunk az olvasott, hallott információk alapján a teljes történetnek? Jaa, hogy az nem számít, mert biztosan úgy van, ahogy Gipsz Jakab és Jakabné oda leírta, vagy elmesélte? Talán hallomásból írt, mondott valamit, vagy a saját történetét vázolta fel?

 

Hogyan mesélnek az emberek a saját negatív, rosszul elsült helyzetükről?

 

Mondhatjuk, hogy elfogultan. Mindenki az, főképp saját magával szemben, ugye? Mindenki. Te is, én is, mindenki. Ez természetes jelenség, de az agyunkat azért kaptuk, hogy használjuk, legfőképp pedig gondolkodásra. Ha így tenne mindenki, akkor nem volna oly sok elhamarkodott ítélkezés, véleménynyilvánítás.

Érdekességképpen: voltam jelen már olyan eseteknél, ahol személy szerint ismertem a történet minden apró darabkáját, az elejétől, a végéig, és mikor negatív tálalásként csattant el a sztori valamely fórumon, hát még én is, aki megannyi hajmeresztő esetet hallok nap, mint nap, ledöbbentem!

 

A sztori röviden

 

Előzmények: X bajba jutott adós megbízást adott jogászunknak, aki a saját szakmáját jó pár éve magas szinten műveli, és csupa szív ember lévén még a megbízási díjra részletfizetést is engedélyezett. Ha a devizást még az ág is húzza, hát könnyítsünk a terheken, és tegyük rendbe a helyzetet. Mindig ez a felállás. A munka elkezdődött, banktól a  kapcsolatfelvételt követően válasz is érkezett. (Mivel minden ügy másképp alakul: akár több körös is lehet a folyamat, az okokat most nem firtatom.) X adósunk alapból bizalmatlanul indult neki az útnak, és kezdetben heti szinten, aztán már napi szinten fejezte ki aggódását. Ezeket természetesen kezelni kell, mert bizonyos szintig érthető, hogy az ember fél, ijedt, mert nem ez a szakterülete, nem ért hozzá, nem látja át, stb. 

De éppen mindezért, az adott szakemberre kell bízni a dolgok kezelését, és azt, hogy a helyzet mennyire válságos, és azt miképp kell kezelni, igaz? Nem ez történt. Az aggódás már-már betegessé vált. Ismered: mikor a hangya elindul a fejben. Már azt bizonygatta, hogy nem is történt semmi ügykezelés az ő ügyében, és a bank nem is kapott megkeresést, és egyáltalán: semmi nem is történt az ő ügyében! Aztán jöttek a fenyegető szavak, mondatok. Annak ellenére, hogy mindent, még a banki választ is elétettük, minden kérdéses pontot ezáltal kipipálva.

De minthogy eluralkodott az aggódás, már élhetetlen volt a helyzet, mert gátolta a szakmai munkát az állandó jajveszékelés. A kedély megnyugtatására, a megbízási díjat visszakapta X adós, mert talán azért mégsem kell mindent elviselni egy szakembernek sem.

 

Ha a megbízás nem bizalmat jelent

 

mint amit kéne, akkor nincs mit erőltetni. Akkor az a kapcsolat egyoldalú, és arra van ítéltetve, hogy a szakember, és magamat is ideértem, folyamatos védekezésnek legyen kitéve, és magyarázkodnia kelljen napi szinten. Ez azért nonszensz. A hatékony munkát akadályozza ez már, és erre a szakmai kapcsolatokban nincs semmi szükség. Ha nincs bizalom, akkor nincs jól működő kapcsolat sem. Minden területre ez igaz. Mindez lezajlása után bizonyos fórumon megjelent X adós, és általánosságban leírta, hogy semmi ellenszolgáltatást nem kapott, nem kezelték az ügyét, semmi nem történt, és különben is.... Döbbenet! 

 

A szépsége és egyben a legnagyobb csavar!

 

Pár hónap elmúltával, mikor már feledésbe merültek a történt dolgok, megcsörrent a telefonom, és ki volt a végén? X kedves adós. Személy szerint nagyon kedveltem őt, mert érzékeny vagyok a problémákra, a szenvedés okozta élethelyzetekre, szeretem az embereket. De minek után a viselkedése nagy csalódás is volt egyben, -merthogy erre is érzékeny vagyok-, a meglepettségtől elakadt a szavam. Ő belekezdett, hogy miért is hívott: beazonosította magát -nem, mintha nem emlékeztem volna már a hangra is-, és tanácsot kért! Továbbá azt is megkérdezte, hogy a későbbiekben számíthat-e rám? Na?

Visszakanyarodnak, mert rájönnek, hogy azért csak jó volt, hogy fogtuk a kezét, hogy törődést kapott, hogy mindig elérhetőséget tapasztalt, és türelmet. De hiába, még ez sem volt elég. Az emberi mértéktelenség példája, ugye?

Akkor most mi is van azzal a sok, negatív véleménnyel? A rosszul működő, és nem segítő csapatunkkal? Mi történt azóta? Egy valódi csalódás? Nem is firtattam. Hagytam, hogy végigmondja, és bizony tanácsot is adtam. A sokadikat, önzetlenül. Még neki is. Nem tudtam volna nemet mondani. :) Hiszen bajban van. Mindentől függetlenül. Nem az én dolgom az ítélkezés, igaz?

Konzekvencia = akik elhamarkodottan ítélkeznek, és lusták megismerni a teljes képet, a teljes sztorit, akkor alapot adnak egyoldalú információknak, és máris megvan azokról a vélemény, akikkel még dolguk sem volt. Ilyen az emberek többsége. Így, és azok alapján ítélnek meg szolgáltatókat, szakembereket, amit hallanak, és olvasnak. Egyoldalúan. 

 

Az lehet hiteles történet, ahol egyoldalúan tálalnak?

 

Nem hinném! Az, aki csak az egyik oldal alapján dönt hitelességről, és jó szakmaiságról, azok talán nem is valók ügyfélnek. Jó ügyfélnek biztosan nem. Mert annak a kapcsolatnak úgysem lesz jó vége. És arra nekünk sincs szükségünk. Így is rengetegen csapódnak le többszöri csalódás után hozzánk. Olyanok, akik már 2-3 segítőben is csalódtak, és mire hozzánk eltalálnak, már eleve bizalmatlanul kezelnek minket is. De nem bennünk csalódtak! Nem mi okoztuk azt a helyzetet, amibe kerültek. Bizonyára van okuk is arra, hogy a múltban csalódtak, de ezt nem szabad rávetíteni másokra. Bizonyára nehéz dolog. De így ésszerű.

Amikor már előkerülnek légből kapott, hatásvadász képtelenségek, ott már érezni lehet, hogy keserű a szőlő. Ott a saját portánál van valami probléma, ami akadályozza X adóst az előrelépésben, és ezt a frusztrációját másra vetíti ki. Mert más magyarázat nincs. 

 

Ránéztünk egyszer is vajon a panaszkodó, és másokat megítélő/elítélő emberek viselkedésére?

 

Az ilyen emberek viselkedését vajon kritizálták már? Őket minősítette már valaki, valamilyen fórumon? Vagy csupán belefolyunk a történetbe önként és dalolva, kiszélesítjük azt, tápláljuk, és teszünk hozzá, hogy már-már akkorára nő, mint a kisgömböc a mesében, és egyszercsak kipukkad, és leereszt..s eztán jövünk csak rá, hogy mennyi felesleges levegő volt benne.


 

A jó energia fontos!

 

És rájövök, hogy mennyi felesleges jó energia veszik kárba, mikor ilyen eseteken pörgünk. Nem ez volt a cél. Korántsem ez. A lényeg az volt, hogy megmutassam, hogy ez jelenséggé lett ma, itt és most a világunkban, ebben az online beállítottságú világban. Pedig az adósságteherrel küzdő embereket tudják a leggyorsabban sarokba szorítani, és leginkább kihasználni a bankok. A félelemben tartás, a veszélyhelyzet érzékeltetésre építés, az ijesztgetés, és lelki terror mind, mind banki eszköz, amit ők előszeretettel használnak. Nem néznek senkit, és semmit. Csak a pénz számít. Az, hogy a zaklatásuk milyen negatív egészségügyi hatást vált ki, cseppet sem érdekes számukra. 

A teherrel küzdők védelemre, és pátyolgatásra szorulnak. Védelmezem, és pátyolgatom őket. Azokat, akik hagyják. Azokat, akik hisznek még az emberségben, a lelki támaszban, az együttes erőben, és a BIZALOMBAN. Őket mind, mind meg tudjuk védeni!


 

Minden ügy más és más

 

Ezért a mi munkánk alapja, hogy személyre szabottan adunk optimális megoldási javaslatokat.

 

ITT tudsz jelentkezni hozzánk személyes szaktanácsadásra>>

 

Személyre szabott szaktanácsadás >Katt!

 

Akadályozva vagy ebben? Akkor >

 

Adatbekérő Űrlap >Katt!

 

ITT tudod az ügyedet megbeszélni velünk online, ha a személyes megjelenés nehézkes  >>Idekattints!<<

 

Megegyezésekkel a kamatmentességen túl, még tovább tudunk menni>> a tartozás

összegét is tudjuk csökkenteni! Persze, csak ha akarod. Nekünk Veled szemben,

kevésbé fontos. De ha akarod, és vágyod a megoldásod, akkor ITT A HELYED! >>

 

Személyre szabott szaktanácsadás >Katt!

 

 

 Az információ legyen Veled! Hitelsakkmatt - 06304845236

 

 
Ügyelj  az Email címed pontos leírására, hogy az ajándék e-book meg is érkezhessen hozzád! 
 

 Kérd a friss, ropogós Hitel Kisokost!

Naprakész lehetsz a hiteledet érintő kérdésekben.

Kérd ingyen letölthető tanulmányunkat itt!

 

Email*
Email még egyszer*
       Név*

 

 

 

 

 

Szóljon hozzá!

Az e-mail cím nem jelenik meg mások számára!


Biztonsági kód
Frissítés

 

Hitelsakkmatt

Sakkozd ki a hiteled! Adj sakk-mattot!

Dr. László Gábor

felmondott hitel szakértő

Székhely: Kecskemét, Budapest

Szerkesztő, hitelmentési asszisztens: Buczkó Andrea

Asszisztencia: Országos

Jelentkezés, időpontfoglalás a személyes szaktanácsadásra Klikk!

Azonnali és működő megoldást keresel? Válaszokat az aggályokra?

Erre számíthatsz a tanácsadáson:

-Mit tehetsz ha bedőlt felmondott hiteled van?

-Mit tehetsz, ha végrehajtás indult a hiteledben?

-Mit tehetsz, ha már nem akarod fizetni a horribilis adósságot?

-Milyen esetekben, és hogyan bizonyítható az ELÉVÜLÉS?

-Mit tehetsz, ha végleges adósságrendezést keresel?

-Hogyan tudunk segíteni Neked, ha adósság gondokkal küzdesz?

-... és válaszokat kapsz minden kérdésre, ami foglalkoztat téged.

Katt ide, és foglald le az időpontodat! Mi is történik egy ilyen helyzetben? Olvasd el! >>