Az utolsó mentőöv az adósoknak valóban a banki megkeresés?

Mi következik, ha az ügyfél nem egyezkedik?

 

Az MNB szerint az utolsó mentőöv a nemfizető adósok számára az, hogy a bankok felkeresik ügyfeleiket, -köztük őket is- a bankok egy ajánlattal, melynek célja, hogy megkönnyítsék az adósok helyzetét, magyarán fizethetővé tegyék a nem fizethető adósságaikat.

Ez a folyamat már lezajlani látszik, hiszen a bankok valóban tettek lépéseket ügyfeleik felé, megkeresték őket, és tették, amit tettek:

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) intézményi adatszolgáltatásait összegezve megállapítható, hogy a pénzügyi intézmények szeptember végéig megközelítőleg 60 ezer nemteljesítő jelzáloghitelest kerestek meg a jegybank ajánlásában foglaltak végrehajtása céljából. Az elérhetetlen adósokkal történő kapcsolatfelvételt a hitelező intézmények újból megkísérlik – írja az MNB közleményében.

Az MNB 2016 márciusában ajánlást bocsátott ki a késedelmessé vált lakossági jelzáloghitelesek fizetőképességének helyreállítása érdekében, meghatározva az adósokkal történő kapcsolatfelvétel, az információgyűjtés és a megoldási javaslatok kidolgozásának keretrendszerét. Vagyis kiadva, hogy még egy kört kell futniuk a bankoknak a nemfizető adósoknál. 


 

Mindezek alapján a jegybank a pénzügyi intézményektől első lépésként azt várta el, hogy a késedelmes kölcsönszerződések felmondása, a már felmondott szerződésből eredő követelések értékesítése, továbbá a fedezetérvényesítés, illetve egyéb jogi lépések megtétele előtt kíséreljék meg a kapcsolatfelvételt az ügyletben szereplő valamennyi adóssal.

A pénzügyi intézmények a levélben, telefonon vagy személyesen történő sikeres kapcsolatfelvételt követően – a helyzetértékeléshez, a személyre szabott ajánlat elkészítéséhez szükséges – olyan új információkat szerezhetnek be az adósok aktuális vagyoni és élethelyzetére vonatkozóan, amelyek korábban nem álltak a hitelező rendelkezésére.

Utolsó mentőöv

Ezt követően az intézmények legalább két személyre szabott fizetésrendezési javaslatot készítenek elő oly módon, hogy legkésőbb az első sikeres kapcsolatfelvételtől számított 3 hónapon belül írásbeli egyezség jöhessen létre az együttműködő felek között. A jegybank indokoltnak tartja azt is, hogy a pénzügyi intézmények a folyamat során mérlegeljék a kezesek, illetve zálogkötelezettek bevonását is a megoldáskeresési folyamat eredményességének növelése érdekében.


 

DE MI TÖRTÉNIK, HA NEM JÖN LÉTRE EGYEZSÉG?

A probléma megnyugtató rendezése kizárólag a felek, így az adósok, adóstársak jóhiszemű közreműködése útján valósulhat meg. Ennek hiányában a késedelmessé vált szerződést a pénzügyi intézmény felmondhatja, s a követelést – elévülési időn belül – bármikor jogi úton érvényesítheti, illetve a Polgári Törvénykönyv engedményezésre vonatkozó szabályai szerint követeléskezelő vállalkozások részére átengedheti.

A felmondott szerződés alapján fennálló követelés engedményezése (értékesítése) esetén a követelésvásárló vállalkozás jogutódként követeli a fennálló (késedelmi kamatokat és egyéb költségeket is magába foglaló) tartozás megfizetését, ezért a követelés érvényesítéséhez szükséges adatokat részére átadják, és az engedményezés tényéről a felek egyúttal az adóst is értesítik.

JÖHET A VÉGREHAJTÁS!

Az MNB a követeléskezelőktől is elvárja, hogy a vonatkozó jogszabályoknak és a mindenkor hatályos jegybanki ajánlásoknak megfelelően járjanak el az ügyfélkapcsolataik során, s a bírósági végrehajtás elkerülése érdekében elsődlegesen az adóst segítő áthidaló fizetési megoldások kidolgozására törekedjenek. A követeléskezelési eljárásban is fontos a megfelelő adósi együttműködés. Ha ugyanis nincs hajlandóság az adósságrendezésre, vagy az egyeztetések sikertelenek, a követelés jogosultja – a fedezeti ingatlan elvesztésével fenyegető és további költségeket jelentő – bírósági végrehajtást kezdeményezhet.

Abban az esetben, ha az adós vitatja a követeléskezelő eljárásának jogszerűségét, vagy a tartozás összegét, mindenekelőtt az érintett társaságnál kell panaszt tennie. Ha a panaszt az intézmény elutasítja, akkor a fogyasztó – pénzügyi fogyasztói jogvita esetén – az MNB mellett működő Pénzügyi Békéltető Testület díjmentes eljárását kezdeményezheti, vagy polgári bírósághoz fordulhat. Az MNB ügyfélszolgálatánál elsődlegesen a panaszkezelésre és a banktitokra vonatkozó előírások megsértése miatt lehet bejelentést tenni, akkor, ha a követeléskezelő vállalkozás banktitok körébe tartozó adatot jogsértő módon ad ki, vagy az ügyfél-panaszt nem kezeli, illetve azt 30 napon belül nem válaszolja meg.

A követelések érvényesítésével és kezelésével kapcsolatos további hasznos információk az MNB honlapjának fogyasztóvédelmi oldalán olvashatóak.


Olvashatjuk a 24.hu oldalán ezeket a -részben- elrettentő információkat.

Sok ügyfelünk elmondta, milyen is volt, miről is szólt ez a banki megkeresés, hogy fizethetővé váljon az adósságuk:

-a bank felhívta őket telefonon, vagy behívatta személyes találkozóra az ügyfelet, és felajánlotta részükre nagylelkűen a futamidő meghosszabbítását! Hűha, ez aztán a nagylelkű segítség!Így már mindjárt fizethető is a még 1-2 millióval megnövelt adósság!

Mert mi is történik, ha belemész egy olyan segítségbe, hogy meghosszabbítják a futamidődet?

Rákerül még 1-2 milliónyi kamat, kezelési költség, stb járulék az amúgy is már 2-3-4-szeresére nőtt tartozásodra, és a bank elmondta magáról, na mosom kezeimet, én segítettem!

POFÁTLANSÁG, ÉS MEGALÁZÁS! 

Remélem időben szólunk, hogy ne kövessél el anyagi öngyilkosságot a hiteledben, ne lépd meg ezt a lépést, mert -bár kevesebb lesz a havi törlesztőd-, sokkal tovább fogod nyögni az amúgy is nehéz hitel terheidet! Kérünk, hogy 1000-szer is gondold át, mielőtt így cselekednél, és inkább számolj!!!


Kérünk, fordulj előbb hozzánk tanácsért, hiszen semmibe nem kerül, és kérdezd meg, hogy elfogadd-e a bank segítségét -vagy inkább terhét-!

KÉREK DÍJMENTES TANÁCSOT, MITÉVŐ LEGYEK, HA A BANK MEGKERES?


 

 

AZ IGAZI, VALÓBAN VÁLTOZÁST HOZÓ MEGOLDÁS

Sokan, sokféle dologra gondolnak. Per, tartozás fizetése, ingatlan eladása, és abból az adósság visszatörlesztése, stb.

Egy jól bevált, évek óta működő segítség, és valódi változást hozó megoldás(ok):

  • Peren kívüli egyezség, megállapodás kötése
  • Per, bírósági úton való jogérvényesítés

Melyik a jobb, melyik az igazán jól működő megoldás? 

Egyre szélesebb körben -jogi körben, ügyfél körben- működik manapság a megállapodás a pénzintézettel típusú alternatíva.

Miért? Költséghatékony, ideális, rövid időn belül van eredmény, minden fél jól jár. Igen, ezt mi is preferáljuk, hiszen minden előbbi jellemző illeszthető rá.

Sokan mégsem tudnak erről a módszerről, mert az internet leginkább a perek visszhangjától zeng.

KERESS BENNÜNKET, TUDJUK A MEGOLDÁST!

KARÁCSONYRA LEPD MEG MAGAD EGY TÖBB MILLIÓS AJÁNDÉKKAL!

ÍRJ NEKÜNK, VAGY HÍVJ MINKET, TUDJUK A MEGOLDÁST!


 

 

Óva intünk attól, hogy várj addig, halogasd az időt addig, amíg kopogtat a végrehajtó! Bár akkor is van remény, tudunk akkor is segíteni, de a Te lelkiállapotod vajon mennyire lesz instabil? Szóval cselekedj most, informálódj, kérj tanácsot, és vegyél számításba minden megoldást a hiteleddel kapcsolatban, és válaszd ki a legjobb ajánlatot.

KÉREK AJÁNLATOT, MILYEN MEGOLDÁS LEHET AZ ÉN SAJÁT HELYZETEMBEN!

 

Az információ legyen Veled! Hitelsakkmatt

 

Kérdd a friss, ropogós Hitel Kisokost!

Naprakész lehetsz a hiteledet érintő kérdésekben.

Kérdd ingyen letölthető tanulmányunkat itt!

 
 
Név*
Email*
ellenőrző kód:

 

 

Szóljon hozzá!

Az e-mail cím nem jelenik meg mások számára!


Biztonsági kód
Frissítés